Tuesday, January 8, 2013

Bingkisan buat Saudaraku

-->
Buatmu saudaraku Mohd Zailani Zahari yang aku sayangi kerana Allah
Semoga Allah juga menyayangi dirimu
Mungkin disaat engkau membaca kalamku ini
Aku mungkin tiada lagi didunia ini
Tapi cukuplah kematian itu jadi satu pengajaran buat kita
Cukuplah engkau tahu aku sayang kamu kerana Allah

Saudaraku
Aku tahu engkau terkapai2 di hanyut arus kehidupan ini
Kau ibarat layang2 terputus talinya
Semoga cahaya Hidayah Allah menyinari hidupmu suatu hari nanti

Saudaraku
Aku mengerti andai kau telah putus asa dalam hidupmu
Aku tahu kau kecewa dengan insan2 sekelilingmu
Tapi Allah tak pernah membuatkan kau kecewa
Percayalah  Allah tidak kurniakan nyawa kepada kita dengan sia-sia
Tiada ujian yang menimpamu tanpa bersebab
Allah pasti ada perancangan yang lebih besar buat dirimu
Penciptaanmu, lahirnya kamu ke dunia, perjalanan hidupmu sudah Allah ukirkan
Dan aku pasti semua ini pasti ada hikmah disebaliknya

Saudaraku
Pulanglah kepangkuan Allah sebelum terbitnya matahari dari ufuk barat
Pulanglah kepangkuan Ilahi sebelum nyawamu dicabut ‘izrail
Tetamu yang tak jemu  menziarahimu tanpa kau undang
Sesungguhnya di akhirat nanti aku x punya kuasa menyelamatkanmu melainkan Allah
Allah itu Maha pengampun lagi maha penyayang

No comments:

Post a Comment